12 Eylül 2010 Pazar

M@hp€ri Mutfakta -3

Efenim ben mutfakta biraz deliriyorum.Ana yemeklerin yanında çeişit çeşit pilavlar da hoşuma gidiyor. Bir gün yine mutfakta delirdiğimde tam bir uydurmaca pilav çıktı ortaya. ben bu uydurmaca pilavımı beğendim. Efemu da çok beğendi. Kendisini kobay olarak kullandığımı iddia etse de, pilavı yerkenki tavırları halinden çok çok memnun olduğunu gösteriyordu. Efenim tabi ben acemi mutfakta bunları yaparken bir ölçüye dikkat etmedim. Aslına bakarsanız fotoğrafını çekip paylaşmayı bile düşünmemiştim.
şimdi öncelikle elimdeki malzemeleri dikkate aldım. dolapta biraz haşlanmış etim ve hafif salçalı suyu vardı. Tel şehriyeyi pilavda çok seviyorum.Aynı şekilde susamı da. bu sefer bence dolmalık fıstık da deneyebilirdim pilavımda :)) öncelikle tel şehriye,susamı ve dolmalık fıstığı tereyağı ile zeytinyağı karışımında kavurdum. pembemsi oldular.sonra yaklaşık 1,5-2 saat kadar sıcak suda beklettiğim pirinçleri süzüp onları da kavurdum. sonra et suyunu ekledim.Ben 1 ölçüye 1,5-2 ölçü arası su koyuyorum pilava. yukarıda da bahsettiğim gibi et suyumda hafif salça vardı. o da pilavımın rengini pembemsi yaptı. Kekikten asla vazgeçemem. Dedim bence pilava da yakışır. yaklaşık 1-2 çay kaşığı kadar da kekik ekledim.Pirincim gözgöz olana kadar pişirdim. Uydurmaca pilavımı böyle hazırladım. işte fotoğrafı :)


Hiç yorum yok: