1 Ekim 2010 Cuma

Şeker Hamuru kaplı pasta denemem

Arkadaşlar bu sefer Mahperi mutfağa uzun zamandır aklında olan şeyi yapmak için girdi. Şeker Hamuru kaplı pasta..ama nette o kadar güzel fotoğraflar görüyordum ki..zorluğuna çok ciddi inanmıştım. Ama amatörce evde uygulanması mümkün şeyler.. tabi şeker hamurunu profesyonelce çalışan birbirinden maharetli sanatçılar var..onların eline su dökemiyeceğimi düşünüyorum. o ayrı! :)

pasta yapmaya karar verdikten sonra. en güvenilir pasta hangisidir dedim ve yine sevgili Pelin'den vazgeçmedim. Tarif için bir tık tık !! yeter :) İyiki o tarifi denedim. kreması için hazır pasta kreması kullandım.İçine damla çikolata kattım. Ve katlar arasına da muz dilimledim.Pastamız 3 katlı.

Şeker hamurunu da pasta malzemeleri satan bir mağazadan almıştım. Aslında bir kere de cesaret edip evde hazırlarım diye düşünüyorum :) Hayalimdeki pastayı yapmak için kalıplar da aldım. Hatta desenli merdane çok hoşuma gitti.sanırım çok sık kullanıcam :)

Pastamın üzerindeki gülleri yapmak için, kumaş çiçek yapımında kullandığım karton kalıplarımı kullandım. Ama bu tamamen günü kurtarmak için yapılmış bir çalışmaydı. Malzemeleri aldığım gün gül yapımı için kullanılan aparattan bulamamıştım. Bir dahaki sefere o aparatla daha düzgün güller çıkacağına inanıyorum. :)

şimdi pastama dair yapım aşamasında çektiğim fotoğrafları paylaşmak istiyorum..

Sevgiler..
kelaynak hali bu pastamızın..

pastayı şeker hamuruyla kapladım. kullanacak olduğum figürler..gerçi şeker pembesi kalpleri başka yerde kullanmaya karar verdim de.:)

mini ve iri güllerimiz..


yakın çekim

 Kübra ve Efe :)

mutlu son :)

4 yorum:

ruşyena dedi ki...

ilk deneme için çok başarılı görünüyor... ellerine sağlık.

M@hPéRÎ dedi ki...

çok teşekkürler.beğenmene sevindim :)

pelince dedi ki...

Harika olmuş,emeğine sağlık..

Sevgiler..

M@hPéRÎ dedi ki...

pelincim çok teşekkür ederim.mutfağa senin tariflerinle güvenerek giriyorum :) senin de emeğine sağlık cnm.
sevgiler..