6 Şubat 2010 Cumartesi

Süleymaniye Cami civarı.. :)

Tatile girip de İstanbulu arşınlamamak olur mu? Hele de Efemuyla ben evde miskin miskin oturabilirmiyiz? Asla xD Efemunun izin günüydü bugün. kahvaltımızı yapıp ''hadi çıkalım'' dedik :) Uzun zamandır gitmek istiyorduk Süleymaniye Camiine..tabi tadilatta olduğunu unutmuştuk. ama olsun gezmek uğruna herşeye değer..fotoğraflarımız çektik girdik bahçeden içeri..oraya gidip de Kanuni Sultan Süleyman'ın ve eşi Hürrem Sultan'ın türbesini ziyaret etmemek olmazdı.Harika bir atmosferdi.. Çıktıktıktan sonra Mimar Sinan'ın kabrini ziyaret etmediğimiz aklımıza geldi ama artık Eminönüne doğru yola çıkmıştık bile :) Bir sonraki gelişimizde ziyaret edeceğimiz kesin!! Eminönünde de sokak sokak gezdik.. hava iyice karardığında biz Yeni Cami civarında fotoğraf çekmekle meşguldük :) harika kestane kokuları eşliğinde.. Yuvamıza dönüş yolunda Çapa'da bizim her zaman soslu tavuk aldığımız amcamızdan aldık tavuğumuzu akşam yemeği niyetine.. Gün boyunca çektiğimiz karelerden bazılarını paylaşmak istiyorum. İstanbul özlemi olanlar ya da yoğunluktan dolayı gezemeyenler için :))


Süleymaniye Cami

Kanuni Sultan Süleyman ve eşi Hürrem Sultan'ın kabrine giden yol..



Hürrem Sultan'ın türbesindeki Devekuşu yumurtaları..

Türbe önünde kuşların su içmeleri için yapılmış oyma mermer..ne kadar ince düşünce değil mi?

Süleymaniye Cami önünde kurufasülye yemeden olmazmış.. biz bugün denemedik ama sonraki ziyaretlerimize erteledik :)


Efemu Yeni Camiye böyle baktı.. :)

2 yorum:

neslihan dedi ki...

yavrumsun canımsın ne güzel fotolar.. özlem duyanlar olarak beni düşündün dimi orda :) mucuk mucuk mucuk <3

M@hPéRÎ dedi ki...

ehehehe :) nasıl da alınmış üstüne haklı olaraktan..tabi bi de...!! hani olurda istanbulda olup da hasret kalanlar da vardır..malum ben okul zamanı adım atamıyodum xD hasrettim İstanbula..